על שנאת הנשים בענתות

מאת: עידן לנדו (מתוך הבלוג לא למות טיפש)

העדויות הקשות שזרמו בימים האחרונים על הלינץ' בענתות חשפו, או אולי רק חידדו, כמה הבטים אפלים במיוחד של מפעל הכיבוש. למשל: העובדה שבתחומי התנחלויות רבות ישנן קרקעות פרטיות של פלסטינים; למשל, העובדה שכוחות הביטחון עומדים מנגד בשעה שערבים או פעילי שמאל חוטפים מכות; למשל, העובדה שחלק ממחטיפי המכות הם קצינים בכירים בעצמם.

אבל פן אחד וקשה במיוחד של העדויות – ובפרט בעדויות הנשים – הוא האלימות המינית. טשטוש הגבולות הזה בין שנאה לאומנית לשנאת נשים הוא לא חדש כמובן (לא במקרה נוכס המונח "שוביניזם", שבמקור ציין קנאות לאומנית, לזירה המגדרית); אירועי ענתות רק הבליטו אותו מאד.

הנה מקבץ שאספתי (לא כולל פייסבוק).

אחת

"מבחוץ המתנחלים דופקים על חלונות הביתן, מנסים לצלם אותי, מסמנים באצבעותיהם קו לאורך הגרון – להראות לי שישחטו אותי. צורחים – 'תוציאו אותה החוצה, אנחנו כבר נטפל בה, קיבלה מה שמגיע לה הזונה!'"

שתיים

"'יא מתייוונת', 'יא מזדיינת עם ערבים בתחת', 'יא שרמוטה', 'בואי, בואי אני אזיין אותך'… רוצה להתרחק, אבל חוששת לרוץ. נסוגה, בקצב, הגב לשביל – הפנים לתוקפים, מפחדת להפנות אליהם את הגב. הם ממשיכים לקלל ואחד מתקרב אלי יותר מדי וחופן את מפשעתו – 'אני אזיין אותך!'. הוא היה רציני."

"שתי בעיטות ברגליים והייתי על הרצפה. 'תיפלי יא שרמוטה!' הם צעקו לי בסיפוק רב."

שלוש

"כשהנשים של אותם תוקפים ראו את בעליהן מכים נשים וגברים כאחד הן מחאו כפיים וירקו לעברי את המילים – בוגדת, מגיע לך, וכשהן שמעו את בעליהן מאיימים עלינו – 'נזיין אותך בתחת' – הן לפתע הפכו לגברים בעצמן, מריעות לבעליהן על כיבושיהם המיניים כאילו היו אחד מהחברה."

ארבע

"שלושה פונו לבית החולים, ביניהם יאסין שפונה עם גולגולת פתוחה ואשתו ששברו לה מקל של מטאטא על הראש ולאחר מכן הטרידו אותה מינית."

חמש

"המתנחלים ממש הפשיטו אותי מבגדיי בענתות. מנסה להירגע. ההסטוריה תקבור בדם אותם ואת האפרטהייד המרושע שלהם."

* * *

כל החומרים המוכרים כאן, בריכוז גבוה. האשה שבאה להזדהות עם ערבים מחללת את הכבוד הלאומי, ולכן גם את שלה הפרטי; כמוה כזונה. בגלל שהיא זונה של ערבים, מגיע לה שגם אנחנו נזיין אותה. אבל הזיון שלנו הוא עונש, השפלה, ולכן, כמובן – בתחת. כי אנחנו לא רק גזענים ושוביניסטים, אלא גם הומופובים. אפשר ללמוד לא מעט על הפסיכולוגיה של האונס, של המצב המנטלי שבו מומר האקט המיני לאקט של נקמה וגאולת הכבוד העצמי המחולל, דרך הטקסטים האלה.

צריך לקרוא את העדויות במלואן. אני אומנם לא מומחה בתחום, אבל נדמה לי שצפים בהן בבירור סממנים פוסט-טראומתיים: האלם הראשוני (קודם יצאו עדויות הגברים, לקח לנשים יותר מיממה להשתחרר מההלם), הקיטוע של הזיכרון ל"פלאשים", ותחושת דיסוננס חריפה, עד כדי פיקפוק שהדברים באמת קרו.

אז הנה, למי שלא שם לב עד היום, הדברים מוגשים באופן נוח לעיכול. חברה של אדונים היא חברה שמשגשגת עלשנאת החלש. ודוק: לא רק הדרה וקיפוח, אלא ממש שנאה, עם דם בעיניים ואגרופים קמוצים. החלש מזכיר לאדון את חטאיו, החלש מזכיר לאדון שגם הוא בעצמו חלש, מול אדונים חזקים ממנו. המתנחל האדנותי שונא את הפלסטיני, הימני זקוף-הקומה שונא את השמאלני "המתרפס", הגבר שונא את האשה; השנאות מטפחות זו את זו ומתלפפות זו סביב זו, ויוצאות להלום במי שעורר אותן (ובכך הן נבדלות מסתם שנאה, שאיננה מופנית לחלשים).

אומנם כן – השוביניזם איננו נעצר בימין והלאומנות איננה נעצרת אצל הגברים; יש די והותר שמאלנים שוביניסטים ונשים לאומניות. ובכל זאת, הזיקה העמוקה בין שני פניה של שנאת החלש מגיעה למיצויה המזוקק ביותר אצל מי שיכול להרשות לעצמו ליהנות מכל סוגי האדנות הפטורים מעונש: גבר-יהודי-מתנחל-קצין-משטרה.

באתר "הימין האמיתי" (לחצו על התמונה) כתבו: "שמאלנאצית שפיצצו אותה במכות".

3 תגובות

מתויק תחת כללי

3 תגובות ל-“על שנאת הנשים בענתות

  1. אייל,
    תודה על הפוסט המרתק והמצמרר.
    אכן, תהליכים חמורים מאוד עוברים על החברה הישראלית. המסקנה שלי מהליכים אלו היא כי ישראל אינה חברה ליברלית, ואם אנו רוצים להצילה מן התהומות אליהם היא דוהרת, אנו צריכים לדרוש שיינתן בה משקל רב הרבה יותר לזכויות האדם.
    התיאורים שלך כאן הזכירו לי מאוד את פינוי עמונה, גם שם נשמעו טענות חזקות מאוד על הטרדות מיניות מצד אנשי מג"ב והמשטרה ואף על נסיונות אונס. חבל מאוד שכל מחנה מתעלם מטענות אלו כשהן באות מצד מחנה אחר.
    נדמה לעצמנו, מה היה קורה אילו חברי הכנסת הערבים היו דורשים יחס יותר דמוקרטי לכתומים ערב ההתנתקות, איזה אפקט ציבורי מרשים היה לזה!
    כך גם במקרה הנוכחי, השקט הציבורי בו מתקבלים האירועים המזוויעים שתיארת, מדאיג מאוד, ולצערי אין לי דברים אופטימיים יותר לומר.

  2. ידען

    השכל הישר
    #22
    6 באוקטובר, 2011 בשעה 20:14
    לפני שאתם מגיעים להביע ולתמוך במר ריפעי אל תגידו לא ידענו !!!גזר הדין האחרון של רפאעי נאמר, כי "הנאשם בתיק זה, יאסין רפאעי, הורשע בתום שמיעת ראיות בעבירה של אינוס ובעבירות של מעשים מגונים. כעולה מהכרעת הדין, נהג הנאשם בדרכי עורמה כלפי המתלוננות – תיירות צעירות שהגיעו זה עתה ארצה. לחובתו של הנאשם שתי הרשעות קודמות בעבירות מיניות מאותו סוג, ולמעשה באותן נסיבות ממש".

    לאור כל זאת הוסיף וקבע בית המשפט, כי "עינינו הרואות, איפוא, כי הנאשם הינו עבריין מין מועד השב ומבצע עבירות מיניות, לרבות מעשי אינוס, ואינו חדל ממעשיו אלה. הרי נראה שהוא סובל ממצב נפשי רעוע ואינו מתנהג כאחד האדם. ..הוא אף נמצא בכלא בבידוד מוחלט ובעבר ביצע ניסיון התאבדות. נסיבות המקרה שבפני נראות לי יוצאות דופן בחומרתן ובשפלותן, גם בהתיחס לעברייני מין "רגילים" הנשפטים מידי יום בבית משפט זה, וזאת הן נוכח נסיבות ביצוע המעשים עצמם והן בשים לב לעברו המוכתם של הנאשם. מצערת מאוד העובדה, כי הנאשם לא הפיק כלל את הלקח הראוי מהעונשים הקלים למדי שהוטלו עליו ע"י בתי-המשפט בעבר, והוא שב וחזר לסורו והמשיך לפתות תיירות תמימות על לא עוול בכפן, כמימים ימימה".

    "סבורני, כי בית המשפט אינו רשאי ליטול על אחריותו את האפשרות שהנאשם ימשיך להתהלך חופשי מחוץ לסורג ובריח בעתיד הקרוב או הרחוק הנראה לעין. דעתי היא, כי הנאשם הינו חסר תקנה בכל הנוגע לביצוע חוזר ונשנה של עבירות מין שכאלה, לרבות מעשי אינוס, ומחובתו הראשונית והעליונה של בית המשפט, היא כאמור להבטיח את שלום הציבור ובטחונו, על ידי כליאתו מאחורי סורג ובריח לתקופה ארוכה ביותר", הוסיף השופט
    ח ריפעי

  3. ש

    שלום,
    התיאורים ברורים אך מנותקים מהקשר. לא שמשהו מצדיק התנהגות כזו לה אנו רגילים מפלסטינאים התופסים יהודים במקומותיהם. האם ניתן לקבל הסבר: מה הסיפור, איפה זה או מה זה ענתות, מה פשר העימות שהתרחש שם?

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s